Menu

Bliv en demensvenlig virksomhed

En hjælpende hånd i hverdagen

Som demensvenlig virksomhed, organisation eller forening får jeres medarbejdere og frivillige viden om demens, så de kan møde mennesker med demens med forståelse og en hjælpende hånd. Det gør en stor forskel og bidrager til en god oplevelse - ikke kun for mennesker med demens, men også andre kunder, medlemmer eller brugere.

Sådan bliver I demensvenlige

1. Du modtager en e-mail med link til læringsvideoer

2. Minimum 50 % af medarbejderne ser to læringsvideoer

3. I er Demensvenner og modtager diplom, hjertepins og klistermærke

Hvad kræver det at blive en demensvenlig virksomhed?

For at blive en demensvenlig virksomhed eller organisation skal minimum 50% af medarbejderne klædes på med viden om demens og om, hvordan man kan hjælpe mennesker med demens.

Vi kalder det Demensvenner.

Er I under 30 medarbejdere, kan I blive Demensvenner ved at minimum 50 procent af medarbejderne ser to læringsvideoer om demens.

Herefter får I tilsendt Demensven-materialerne (diplom, hjertepins og klistermærke til vinduet) og kommer med på kortet over demensvenlige steder i Danmark.

OBS. Er I over 30 medarbejdere, beder vi jer kontakte os på demensven@alzheimer.dk, så vi kan skræddersy en løsning til jer.

Hvis I er interesserede i at blive demensvenlige, beder vi dig udfylde formularen her med dine kontaktoplysninger. Så får du tilsendt en mail med et unikt link til de to videoer, som medarbejderne skal se. Der vil også være en udførlig vejledning.

Systemet registrerer automatisk, når 50 procent af medarbejderne har set videoerne. I modtager herefter et diplom på mail, der viser, at I er blevet Demensvenner, og vi sender pakken med Demensven-materialer til jer.

Det er også muligt at få en Demensven-instruktør ud at holde et kort oplæg for medarbejderne.

Skriv en mail til os på demensven@alzheimer.dk, hvis I foretrækker den løsning.